My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Sunday 22 December 2019

Salam Rindu - Apa khabar orang jauh?

Assalamualaikum Semua labah-labah yang telah membuat sarang dekat blog ni 😂😂

Lama sungguh tak update perkembangan dalam blog ni. Last cerita pasal diet IF kot. Lepas tu, hilang kemana..haha.

Tiba2 hari ni terdetik pulak nak  berkongsi cerita terkini aku. Bagi yang pernah follow blog ni mesti tau struggle aku nak dapat baby. Sesuai la dengan tajuk blog. Bagi yang baru jumpa blog aku ni, aku ucapkan selamat datang la. 

Untuk makluman kawan2 sekali, baru2 ni aku amalkan diet IF. Lebih kurang bulan Feb 2019 aku start buat. Aku memang sejak dlu ada masalah berat badan. Kejap naik, kejap turun. Maybe sebab faktor PCOS membuatkan berat aku senang naik. Jadi aku ni selalu la mencuba bermacam2 jenis diet, kadang berhasil kadang tak. Dan dengan cara berdiet ni jugak boleh bantu aku untuk conceive. 

Nak dijadikan cerita, aku tertarik nak buat IF. Niat di hati cuma nak kuruskan badan, takde niat langsung nak conceive since aku dah dapat fateh. Bagi aku, kalau ada rezeki nak mengandung lagi sekali tu, Alhamdulillah. Nak lalu balik proses treatment semua memang dah tak terfikir dah. Tapi tu la, kita hanya merancang, Allah yang tentukan. Alhamdulillah, cukup 3 bulan aku berIF, berat dari 83kg ke 66kg, tak disangka2 aku mengandung. Perasaannyaaa...terkejut, memang tak sangka sungguh. En laki lagi la tak percaya. Kami memang tak plan langsung. Tapi dah rezeki, kami terima dengan hati yang terbuka.

Alhamdulillah, sekarang kandungan aku dah masuk 7 bulan. Sikit lagi fateh dah nak beradik. Fateh baru nak masuk 3 tahun. Dulu nak dapatkan fateh, hampir 6 tahun kami menunggu tu. Kali ni memang tak sangka langsung la sebab dengan masalah PCOS aku, dan tiub falopia aku sendiri dah tinggal sebelah je (baca blog pasal mengandung luar rahim). Mungkin asbab aku berdiet, tapi apa pun rezeki dari Allah.

Itu je la kot status terkini aku. Doakan aku dan baby sihat dan selamat melahirkan. Aku doakan kawan2 lain yang masih berusaha dikurniakan rezeki yang sama. Sayang uall semua...muahhh

No comments:

Post a Comment