My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Tuesday 16 December 2014

Trip ke Langkawi - Day 3

Day 3 adalah hari terakhir kami di Langkawi. Disebabkan hari ke 2 kami tak sempat ke waterworld, kami decide pergi hari ni. Waterworld dibuka seawal 930 pagi waktu cuti sekolah. So kami 930 memang dah gerak pergi ke waterworld. Ingatkan takde orang, rupanya dah ramai. Bila bile tiket, sila mention kalau ada warga emas sebab ada diskaun. Lagi satu, kalau korang kerja kerajaan pun akan ada diskaun, cuma perlu bawak pas kerja. Kalau tak bawak, tunjukkan slip gaji. (susah apa, kan ada download dalam handphone). Banyak beza tau kalau ada diskaun ni, sebab kalau harga biasa tiket adalah RM30 untuk dewasa. Tapi kalau ada diskaun boleh dapat RM24. Kalau ramai2 kan untung tu. Harga kanak2 RM20, RM16 kalau ada diskaun.

Apa yang best dengan waterworld ni? Paling rare adalah penguin dan singa laut la kan. Korang memang kena pergi terutama kalau bawak budak2. Tak payah budak2 la, orang tua pun teruja tengok.





Selesai aktiviti di Waterworld, kami terus bergegas ke pekan kuah untuk meneruskan aktiviti shopping. Tak pergi langkawi tak shopping memang tak sah la kan. Sekarang ni dah Haji Ismail Group dah buat kompleks, kalau korang nak senang nak beli semua benda di satu tempat, memang aku cadangkan pergi ke kompleks HIG ni la. Lagi satu tempat nak shopping adalah dekat Idamansuri. Aku berjaya beli frying pan tefal dengan harga RM72. Memang puas hati. Coklat memang tak payah cerita la, borong la puas2. Sorry takde gambar shopping sebab aku teruja sangat dan tak terpikir pun nak tangkap gambar...hahaha.

Akhirnya sampai la masa untuk pulang. Terus ke jeti, beli tiket pukul 6 petang. Sementara tunggu feri, bagi yang first time sampai langkawi, pergi la Dataran Lang, tangkap gambar dengan cik Helang.


Sekian sahaja laporan jalan-jalan cuti-cuti malaysia untuk kali ini. Semoga boleh jadi rujukan untuk korang kalau korang nak pergi Langkawi.

No comments:

Post a Comment