My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Sunday 17 May 2015

Berehat di Ossoto

Kalau korang pening sangat la nak plan macam mana nak spend your weekend or mana nak berehat, aku cadangkan la satu tempat ni. Nama dia Ossoto Spa. Apa yang best dan bezanya spa ni dengan spa2 lain yang kau pernah pergi. Well, sila pergi sendiri untuk tahu perbezaannya. Yang pasti memang sangat berbeza dan sangat puas hati.

Pertamanya nak mintak maap sebab tak ada gambar nak kasi tunjuk kecuali gambar dari website dia sendiri, sebabnya, photography adalah prohibited di Ossoto. Mungkin untuk privasi. Sebenarnya tempat ni husband aku yang cadang pergi. Dia memang dah selalu pergi dengan bos dia. Cuma dia teringin sangat nak bawak aku pergi sana. Bila dia tunjuk youtube pasal spa ni (siap ada youtube okeh), aku pun teruja nak pergi.

So, di pagi Ahad, kami pun bersiap2 la nak pergi. Nak dijadikan cerita, tayar kereta laki aku pancit. Berpoloh ketiak dia nak tukar tayar tu. Nasib baik la lepas tu nak ke spa kan, memang dipulunnya habis2san la.

Sampai saja di bangunan Ossoto (lokasi betul2 depan bangunan Dewan, Bahasa dan Pustaka), parking dan naik lif ke tingkat 5. Buka saja lif, korang akan disambut oleh dayang-dayang ossoto..haha..bajet2 dalam istana la ni. Cakap saja berapa orang, dia akan bagi kau gelang yang ada nombor dan kunci untuk locker.

Masuk ke locker room, dia akan bagi baju khas dan kau kena tukar pakai baju dia. Bagi yg muslim dia akan bagi baju lengan panjang dan seluar panjang ( nak panjang sangat tu tak jugak la, seteng la aku boleh cakap). Lepas tu, masukkan barang2 kau kecuali handphone dalam locker. 

Dekat kawasan locker tu, ada bilik mandi, fish spa, jakuzi, sauna dan steam. Disebabkan aku tengah period masa ni, aku cuma buat steam dan fish spa saja. Awal2 dayang dah warning aku jangan masuk dalam jakuzi...huhu..sedih mak.

Lepas dah tukar baju, kau dah boleh nak buat apa yang kau suka. Aku masa tu, terus tuju tempat makan dulu sebab dah lapar sangat. Makanan adalah free flow. Melantak la kau sampai pengsan.



Lepas perut dah kenyang, relax kejap, aku book untuk buat thai massage. Tak lama pun tunggu. Terus dia bawakan kau ke tempat massage. Memang seksa la jiwa raga kena massage. Berbunyi2 badan aku dibuatnya. Tapi hasilnya, memberangsangkan la.

Thai Massage

Lepas dah sedap kena urut, aku pergi pulak di kerusi2 baring yang berlambak dekat spa tu. Ada bahagian yang perempuan sahaja boleh masuk, ada bahagian yang campur. Yang best dekat kerusi tu, dia gantung siap Monitor dan keyboard untuk kau layari internet. Layan la aku tengok movie sambil baring. Lagi syok, ada button call untuk panggil waitress kalau nak order minuman. PErghhh...lagi heaven la tengok movie sambil minum signature chocolate.

Movie Theater

Lepas dah puas layan movie, aku pujuk en suami nak buat manicure dan padicure...hahaha..nasib baik en suami bermurah hati. Makanya, berkilat la kuku mak sekarang ni..haha.

Mani and Padi

Dah siap, sambung pulak makan lagi. Apa menu nak? Nasi berlauk (lauk dia malas aku nak listkan, lenguh jari menaip), nasi ayam, nasi lemak, roti canai, roti pisang, chicken chop, mushroom sup, rojak, ais krim..arghh...malas la nak list..banyak sangat.

Lepas kenyang makan, layan plak movie Dragon Blade dengan en suami. Layan sangat la kan en suami aku tu, berdengkur yang lebih nye. Lepas tu layan tidur, dari pukul 9 malam, sedar2 dah pukul 1 pagi..hahaha...weh, nk pergi keje weh..boleh kau layan tido.

Pukul 1 tu, kejutkan en suami. Sambil mamai2, sempat lagi order hot chocolate. En suami kata lapar pulak, makan pulak chicken chop. Rasa nak nangis nak tinggalkan syurga dunia ni. Nasib baik nak kena kerja, kalau tak memang aku sambung tido. Kau boleh duduk kat situ 24jam ye. Syok tak? Hotel 5 star pun dah halau kau, kena ikut timing dia.

Balik semula ke bilik locker, cuci muka guna sabun yang dia dah sediakan, berus gigi, tukar baju, dan check out. Maka berakhirlah bercutian singkat kami di tengah2 bandar KL.

Berminat dengan penerangan aku yang konon hebat ni?(dah macam duta ossoto, patut aku mintak satu free session...hahaha). Good News, sekarang tengah ada promotion dekat Groupon. Sila jangan lepaskan peluang keemasan.


No comments:

Post a Comment