My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Monday 25 May 2015

Jogging di Taman Saujana Hijau

Pertamanya aku nak mengaku bahawa aku malu menjadi warga Putrajaya. Setelah hampir 5 tahun duduk sini, aku tak tahu pun kewujudan Taman Saujana Hijau yang cantik bangat ni. Padahal, aku pernah je menyewa dekat presint 11, sekangkang kera dengan Taman tu.

Lokasi Taman Saujana Hijau ni dekat presint 11, betul2 belakang balai polis presint 11. Kawasan dia memang agak terpencil. Sejak aku kahwin, dah lama aku tak jejak ke presint 11 sebab tak ada tujuan pun nak ke sana. Nak balik ke KL pun tak lalu laluan presint 11.

Satu hari tu, aku ada terbaca satu event pasal larian (Girls on Pink 50). Lari ni khas untuk ultra-ultra women yang hebat berlari. Event ni adalah untuk para wanita yang nak cuba kemampuan diri untuk lari sejauh 50km. Bila venue dia kat Taman ni, aku pelik la, asal aku tak tahu kewujudan Taman ni pun. Bila google, perghhhhhh...macam duduk taman dekat oversea. Begitu la cantiknya aku boleh describe.

 Event yang aku cakap tu. Tapi aku tak join sebab aku kan konon2 sibuk berTTC. Mana tau termengandung ke masa tu, dah ke rugi.

Jadi, sebabkan hati dah meronta2 nak pergi taman tu, aku ajak la kawan jogging aku pergi. Kitorang pergi lepas kerja, dalam 540 gerak, tapi sesat punya pasal, dalam 610 juga baru jumpa taman tu. Tak susah mana pun nak cari jalan, cumanya aku terlepas simpang nak masuk taman tu, terpaksa aku tawaf satu presint 11. 

Hati angin jugak la sebab tak sabar-sabar nak sampai kan, tapi bila sampai Taman tu, hati aku terus sejuk je. Subhanallah, cantik sungguh. Bijak betul orang yang plan landskap Taman ni. Kitorang lari pusing seluruh taman guna trek yang dah disediakan. Pada trek ada tulis berapa kilometer, aku tengok, total dia adalah 3km untuk 1 pusingan. 

Pukul 7 kitorang dah settle pusing Taman. Sebabkan dah nak magrib, terpaksa la kami balik. Kalau awal lagi memang aku berjalan2 dulu sekitar taman tu. Jadi, bagi korang2 yang tak pernah sampai, aku sangat2 cadangkan korang pergi Taman ni. Kalau nak buat makan2 dengan family pun aku rasa tak ada masalah sebab ada banyak wakaf yang cantik2 disediakan. Kalau susah sangat, bentang je tikar dekat rumput. Ok, akhir kata, jom layan gambar.











No comments:

Post a Comment