My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Tuesday 15 November 2016

My Nine Months Journey - Week 13

Week 13
Update terkini perkembangan, baby sihat walafiat. Tapi maknya yang banyak masalah. Tapi kawan2 aku kata tu benda biasa. Bila buat check up dekat KK, macam2 test kena buat. Compare dengan klinik dr hamid, dr hanya scan baby je. Bila dekat KK, dah buat test, HB aku low la, ada gula dalam air kencing la. Masalah2 ni sebenarnya kena jaga pemakanan. Untuk dapatkan HB yang cantik, kena banyak makan sayur2 hijau, makan kekacang. Tapi kita kan makan ikut mana dan je. Kalau masa tu ada sayur kita makan la. Kalau duduk rumah senang, boleh masak, tapi kalau dah tiap masa kat ofis, apa yang terjual je la boleh makan. Sekarang aku cuma boleh bawak bekalan buah2 je la ke ofis. Nak masak lauk pauk, tersangat rajin pulak. Untuk kandungan gula tu pulak, kena kurangkan la manis2. Walaupun aku dah kurangkan minuman manis, masih macam tu jugak bacaannya. Tapi kena ingat jugak, dalam nasi, buah, roti pun ada gula. So, pandai2 la control portion makanan. Takpe la, apa yang penting baby sihat. Dapat dengar heart beat dia pun aku dah cukup lega. Semoga baby membesar dengan sihat.

4 comments:

  1. Insyallah. Benda paling susah nak buat ialah jaga diri..hihi..padahal jaga diri sendiri je pun..huhu

    ReplyDelete
  2. Sis.. I'm so happy for you. Saya pun ada PCOS jugak. Terjumpa blog ni bila search pasal chance utk conceive. And I read all you TTC post. Saya dah nak kawin tak lama lagi. Pray for me okay. Take care and may Allah swt protects you and your baby.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih. Saya doakan sis tak susah nak conceive. Yang penting jaga kesihatan. Insyallah.

      Delete