My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Tuesday 15 November 2016

Our 5th Anniversary

Alhamdulillah, tanggal 11 November 2016, kami berjaya mengharungi 5 tahun hidup sebagai suami isteri. Siapa yang dah berkahwin, pasti tahu asam garam dalam hidup berumah tangga. Bak kata P.Ramlee, sedangkan lidah lagi tergigit, apa pula suami isteri..haha..drama sangat.

Tapi Alhamdulillah, sepanjang 5 tahun berkahwin, tak pernah lagi la kami bergaduh besar. Gaduh2 manja tu selalu la, pujuk2 sikit dah baik. Tapi bergaduh, tak bertegur 2 3 hari tu memang tak pernah. Antara faktornya adalah sebab en suami seorang yang sangat2 la penyabar. Biasa la perempuan kan, mana ada yang tak banyak membebel, banyak songeh, kuat melawan, degil (aku la tu). Tapi en suami sentiasa bersabar dengan perangai2 tak semenggah aku. Dan aku pulak, bila laki dah baik sangat, ada masa bila laki saja cari pasal dengan aku, aku pun tak nak la banyak melenting. Merajuk sikit2 suda la. Rahsia utama kami, give and take. Ada masa aku dengar cakap suami (sepatutnya setiap masa dengar..hahaha), ada kala suami kena dengar cakap aku (hahaha..aku isteri kejam).

Disebabkan sifat penyabar en suami buatkan aku teramat2 bersyukur kerana dapat jadi isteri dia. Dengan dugaan yang kami hadapi, cabaran untuk dapatkan zuriat, dengan aku yang sentiasa ada masalah kesihatan, en suami tak pernah nampak benda tu sebagai kekurangan aku. Dia pulak yang selalu positif dan bagi kata2 semangat dekat aku.

Itu cerita baru 5 tahun kahwin, mungkin baru dan semuanya indah2 belaka. 10 tahun akan datang kita sendiri tak tau. Tapi aku doakan semoga perkahwinan aku dan suami kekal selama-lamanya dan rumahtangga kami sentiasa berkasih sayang dan cinta mencintai.

Maka, sempena 5 tahun anniversary ni, En suami belanja aku makan dekat Atmosphere360 Restaurant. Restaurant dekat KL Tower. Mungkin sebab double celebration kot, celebrate nak dapat baby dan anniversary. Subhanallah, cantik sungguh permandangan. Makan pun tak selera sebab kusyuk tengok pemandangan malam KL. Dapat pulak view KLCC, memang tak kelip mata. Bagi korang2 yang celebrate anni or birthday ke, boleh la try dekat sini. Memang akan rasa la mood romantik tu. Kalau nak murah sikit, boleh tengok promo dekat groupon. Ok la, aku belanja gambar je la senang.


entrance
   


2 comments: