My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Tuesday 21 April 2015

Aktiviti Kecergasan Bulan April

Jujurnya bulan ni paling aku tak aktif. Bukan saja-saja tak aktif, tapi sebab aku demam yang agak teruk hampir dua minggu berturut, dan dua minggu sebelum tu pun aku ada demam jugak. Bila buat check up, doktor suspect tibi. Tapi, Alhamdulillah, bukan dan aku dah bertambah sihat. Sepanjang tak sihat tu, bukan aku tak bersenam langsung, aku cuma kurangkan. Tapi ikut la kemampuan diri sendiri, kita lebih mengetahui badan kita. So apa aktiviti sepanjang aku tak sihat ni?

 Naik Nuang

Sebenarnya terfikir jugak, larat ke nak naik ni. Pagi2 pukul 5 aku bangun, kepala dah berat, hidung tersumbat. Aku telan panadol dua bijik, alhamdulillah, hilang pening. Bila masuk hutan, disebabkan udara segar, hidung clear. Masa ni la aku amik kesempatan membuang semua hingus yang ada...haha..kami naik berdua perempuan je pun, tapi tak ada masalah kat Nuang ni, ramai pendaki2 lain yang korang akan jumpa, so memang tak risau. Siap jumpa uncle cina masa nak ke Kem Pacat, bagi macam2 nasihat dekat kitorang tentang hiking.




3R Marathon

Untuk marathon ni, aku dah plan dengan 3 orang kawan untuk masuk. Akhirnya, aku sorang je yang muncul. Lagi 2 orang tengah sedap membungkang atas katil. Memang terasa beza berlari dalam keadaan tak berapa sihat dan tanpa training yang baik. Lutut pun sakit. So aku tak puas hati sangat dengan performance aku kali ni.




Memandangkan badan dah rasa sihat sikit, rasanya boleh la aku teruskan aktiviti bersenam balik. Memang lemau rasa badan kalau lama tak bersenam ni. Sapa nak join? JOM

No comments:

Post a Comment