My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Thursday 9 July 2015

Second Trial - 21 hari Delay Period

Bila dah masuk 21 hari delay period dan tak ada tanda-tanda mengandung pun macam sakit breast, mual2 or sewaktu dengannya. Jadi aku confirm rasa aku tak pregnant dan masalah PCOS aku muncul semula. Aku beranggapan jadi macam ni sebab aku start makan nasi sepanjang bulan puasa ni. Sehingga la pada suatu pagi yang hening..huhu..masa bangun nak sediakan sahur, yang aku perasan aku duduk tepi tingkat. Rumah aku ni tingkat 8, jadi angin subuh tu memang kuat la. Tiba2 badan aku berangin dan aku rasa nak muntah. Memang aku terus muntah angin la lepas tu. Tiba-tiba aku terfikir, aku pregnant ke? Disebabkan aku masih ada UPT 80 sen yang aku beli borong hari tu, aku pun terus cuba pakai. Hasilnya..




Dalam hati aku dah berbunga2 dah. Positif ke ni? Tapi aku jadi pelik pulak. Kalau korang perasan dekat gambar tu, Line Test jauh lagi pekat dari Line Control. Korang tahu tak maksud line test dengan line control tu? Line control, line yang akan keluar even kau mengandung atau tak. Line test tu plak indicator yang bagitau kau mengandung atau tak. Dalam gambar ni, sepatutnya yang belah kiri adalah control line, yang kanan test line. Ikutkan gambar ni jugak, bermaksud aku mengandung la.

Disebabkan aku tak puas hati dengan result UPT murah tu, esoknye aku pergi beli Clear Blue. Habis RM40 duit aku. Aku tunggu subuh esoknye sebab aku nak pastikan waktu yang betul2 level hcg tinggi. Hasilnye... 


Aku tak mengandung. Aku lebih percaya kan CB ni la sebabkan harga nya yang berganda dari UPT 80 sen tu. Jadi aku amik gambar upt murah tu dan aku tanya dekat orang yang jual UPT ni. Jawapannya, UPT tu rosak sebab upt tu terbalik. Dan resultnya tak boleh digunakan. In this case, korang boleh mintak orang yang jual tu, gantikan balik UPT korang. 

Aku yang tak puas hati, cuba lagi UPT murah tu sebab nak tengok berapa banyak lagi yg rosak. Hasilnya...


4 UPT yang rosak

Kepada penjual UPT, jangan la buat macam ni, kesian kan la kepada kami2 yang teringin nak anak ni. Sedih kot kalau diberi harapan palsu macam ni. Memang aku down selepas kejadian ni. Nak luah kat sapa pun tak tahu. Cerita kat suami, dia boleh nasihat sepaham dia la, dia pun bukan perempuan yang faham hati perempuan. Akhirnya aku cari kawan aku yang ada masalah PCOS juga untuk share perasaan. Rupanya dia pun tengah bersedih. Lepas je sesi luahan perasaan. Baru hati aku ni lega.

Tak lama lepas tu, period aku pun dah datang. Kira nya untuk second trial, memang tak berjaya la. Tunggu kan pula hasil cubaan #misibuatbaby yang akan datang. Akhir kata, maju baby untuk negara.

No comments:

Post a Comment