My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Sunday 21 September 2014

Aku dan TTC - Amalan Harian Dalam TTC

Jika korang dah baca post sebelum ni..mungkin dah tahu sedikit sebanyak apa perkara dan makanan yang aku amalkan dalam usaha berTTC. Kali ni aku cuba untuk rumuskan.

1) Aku mulakan dengan Diet Atkins (mula diet pada bulan 4). Apa tu Diet Atkins?


2) 2 minggu berDA, aku buat senaman pula. Cuma buat 3-4 seminggu selama 1jam. Antara senaman yang aku buat, swimming, jogging, running, naik broga, zumba dan kettlebell workout.

3) Masuk bulan ke 3 DA aku makan shatavari. Habis makan 2 botol then stop.

4) Bulan ke 4 aku ambil pula habbatusauda jenama baraka dan susu kambing jenama hi goat (susu dijadikan sarapan).

5) Bulan ke 5 DA aku jumpa gynea dan ambil ubat kuat rahim (duphaston)

6) Aku juga amalkan solat dhuha dan berdoa di sujud terakhir.

Alhamdulillah. Bulan ke5 DA membuahkan hasil.


No comments:

Post a Comment