My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Tuesday 2 September 2014

Aku dan TTC - 2nd Appoinment With Dr Adilah

Seperti yang sedia maklum, aku baru je jumpa doktor adilah pada 27 Ogos 2014 dan berdasarkan check up tu, ada telur yang dominant dan tengah tunggu untuk disenyawakan. Ok, itu cerita hari tu, ni cerita hari ni.

Hari ni adalah 2nd appointment aku sebab doktor nak tengok sama ada telur yang dominant tu boleh keluar dengan sendirinya atau tidak. Jadi pagi-pagi lagi aku dah keluar rumah, dalam pukul 730 aku sampai ke klinik. Ingat dah sampai awal, rupanya ada yang lagi awal. Masa aku amik giliran tu dah turn yang ke 6. Nasib encik suami ikut, so aku ada la kawan. Pergi breakfast dulu sebab doktor biasanya akan datang tepat jam 830.

Pukul 830 aku naik ke klinik. Doktor memang dah ada. Memang ramai la yang menunggu depan klinik tu. Then doktor start panggil sorang-sorang. Tunggu punya tunggu, dalam pukul 930 dah sampai turn aku. Alhamdulillah, sangat cepat. Bab ni aku sangat berpuas hati. Doktor sangat pantas buat kerja dan on time. Rasa sangat berbaloi masa yang aku tunggu. 

Bila sampai turn aku, doktor tanya sikit-sikit, then terus scan. Alhamdulillah, aku berjaya ovulate dengan jayanya, tak perlu nak suntik bagai. Cuma doktor kata rahim agak tinggi, itu yang buat telur susah nak menempel. Doktor terus prescribe ubat yang nak dimakan, aku kena makan ubat untuk kuatkan rahim (nama dia duphaston) sampai aku disahkan pregnant (dalam tempoh 15 hari). Aku tak nak meletakkan harapan yang tinggi, tapi bila doktor cakap macam tu, aku rasa sinaran makin cerah..cewahhh...cuma kena tunggu dalam 2 minggu dan aku kena test sendiri sama ada pregnant or tak (doa2 nya pregnant la).

Kalau tak letak jugak, akan bermula lah next procedure dimana aku kena buat HSG dan suami kena buat ujian air mani. Apa-apa pun keputusan, semoga semuanya berjalan lancar. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment