My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Wednesday 17 September 2014

Aku dan TTC - Penantian Satu Penyeksaan

Ketika aku tengah taip post ni, hati aku sebenarnya tengah berbunga-bunga, campur dengan rasa risau..bercampur-campur la semua. Rasanya dalam post sebelum ni tentang second appointment aku dengan doktor adilah, aku ada cerita yang doktor minta aku buat pregnancy test sendiri dekat rumah 17hb sept nanti. So, hari yang memang sangat ditunggu-tunggu. Tapi sementara menunggu hari tu, sempat lagi aku berjalan ke bandung..hihi..next post aku nk buat cite pasal trip bandung pulak..biar lari topik, bosan la cite pasal diet dan buat baby je..hihi.

Aku sebenarnya dah tak menyempat. Belum 17hb lagi aku dah tak sabar-sabar nak test dah. Perasan aku rasa kuat...ermmm..lagi pun aku dapat rasa breast aku sengal2..husband pun cakap nampak nipple lebih gelap dan besar. So aku beli pregnancy test siap-siap. Aku sepatutnya period 15hb, iaitu CD31. Kebetulan aku demam masa tu, mungkin tanda nak pregnant, tapi mak aku pun demam.. mungkin jugak sebab baru balik bandung...so aku confuse.

Tapi 16hb tu, pagi-pagi aku gagah juga nak buat test, sebenarnya malam tu lagi aku nk test dah, tapi takut tak accurate la. Dah la nak buat test cepat, kira baru delay period satu hari, lepas tu nk buat malam, memang UPT tu tak boleh nak read la. So, subuh 16hb tu aku pun cuba la buat. Guna UPT yang tak berapa murah tak berapa mahal. Dalam RM10. Tak sanggup lagi nak beli clearblue yang digital tu, dah RM30 je kat situ. So dalam 10 minit aku tunggu..jeng jeng jeng...



Pertama kalinya dalam nak masuk 3 tahun aku kahwin ni, ada double line. Tapi line tu sangat la samar. (aku rasa korang pun ada tak nampak line tu..takpe la, janji aku nampak..hihi). Kena tengok sampai sepet-sepet mata. Aku sebelum tu memang dah study tentang upt. So aku ready dengan sebarang kemungkinan. Apa yang ada dekat upt tu kadang-kadang mungkin tak tepat. Lagi-lagi pulak awal-awal ni. Nak keputusan yang lebih tepat kena buat ujian darah.

Jadi buat masa ni, aku akan terus berdoa semoga usaha TTC aku ini membuahkan hasil. Tiada yang selayaknya untuk aku berterima kasih selain dari Allah SWT. Dia yang membuka hati aku untuk segala usaha yang aku buat dan kepadaNya juga la aku akan terus berdoa. 

Lagi seminggu aku akan buat test lagi dan kalau line ni lebih terang, mungkin akan terus ke klinik untuk check up. Kena ambil langkah berjaga-jaga dari awal sebab aku memang tahu yang aku dah ada masalah kesihatan, PCOS dan darah tinggi. Semoga segalanya dipermudahkan. Amin.

No comments:

Post a Comment