My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Sunday 22 March 2015

Aku dan Exercise - Men's Health Women's Health Night Run 2015

Maafkan aku jika blog aku penuh cerita pasal marathon je..hahaha..semua sebab aku tengah gile marathon dan nak kejar sebanyak event yang boleh sebelum bulan Mei. Pada sapa yang mengetahui dan mengikuti, bulan Mei ni adalah bulan mengawan aku...hahahaha...gatal nor bunyi nya..ye la, reword, bulan mei adalah bulan aku mula membuat anak..ok, sopan sikit.

Kali ni punya event malam pulak. Lari malam2 memang best sebab kau boleh berlari dalam keadaan dingin dan pemandangan alam pun lebih indah. Aku memang suka night run, tapi jarang ada event yang malam2 ni. Tahun ni baru ada 2 je yang aku tau.

Ok, seperti biasa, sebab lokasi nya dekat je dengan rumah aku, lepas magrib baru aku bergerak ke tempat kejadian. Sepatutnya malam tu aku lari dengan Milin. Tapi sampai dah start lari, batang hidung dia tak muncul2. Jadi aku redah je la sorang2. Aku memang dah biasa ditinggalkan..huhu.

Larian kali ni sejauh 12km. My first 12km la kiranya. Sifu Pali dah set kan target aku, cuba settlekan dalam 1 jam 30 min. Kau agak lepas tak?hahaha...harus la tak. Aku settle dengan kepantasan 1 jam 43min..hahaha. 

Event kali ni agak memuaskan. Ada 4 water station, cukup la untuk aku rasa nak terkucil. Traffic pun ok. Itu la kelebihan berlari di Putrajaya, kereta tak banyak sangat. Senang kerja abang polis. Habis lari, dapat medal, pisang, air mineral sebotol dan goodies bag. Isi dalam goodies bag memang best, sabun dettol 4 buku ok, diadorant 2 botol, losyen..memang puas hati la.

Lagi satu part yang best, ada tempat untuk tangkap gambar. Nak tengok? Tadaaa


Macam mana performance aku kali ni. Sebenarnya aku kecewa dengan diri aku sendiri..huhu..sebenarnya aku tak push to the limit pun. Aku banyak layan rasa malas aku. Masuk lari boleh malas nak lari lak..ceh..hahaha. Lari2 anak je la sepanjang masa tu. Lagipun baru baik demam, so rasa tak fit sangat..haha (adakah itu alasan?).

Korang ada rasa teringin nak bermarathon tak setelah melihat kehebatan aku?hahaha..dah2, jom register. Sila bukak website sport.my or myraceonline or hooha.

Sebelum berakhir, sila layan gambar aku dulu. Terimas.





2 comments:

  1. woww...baru tgk pun dh rasa penat huhuh

    ReplyDelete
  2. tu baru tengok, kalau buat betul harus menyesal seumur hidup..hihi..tapi dah settle lari, pasti nak lagi

    ReplyDelete