My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Tuesday 31 March 2015

Canopy Walk di FRIM

Rumah mak aku dengan FRIM ni takde la jauh mana. FRIM dekat Kepong, rumah mak aku kat Jinjang. Perjalanan dalam 15minit je dah sampai. Tapi seingat aku, kali terakhir aku pergi FRIM masa aku sekolah rendah kot. Itu pun sebab rombongan sekolah.

Kali ni, sifu Pali keluarkan cadangan untuk training kinabalu dekat FRIM. Aku dalam hati harus la seronok sebab dekat je dengan rumah. Lagi pun aku suka nak mencuba dekat tempat baru. Kali ni semua team kinabalu join training kecuali Paik. So, kira first time la aku akan berjumpa dengan Kak Ida dan Abg Zul. Biasa kami berjumpa di whatapps je. Sifu Pali dah jumpa banyak kali.

Seperti yang dijanjikan, pukul 8 kami akan berjumpa di FRIM. Kalau nak masuk FRIM ni, dikenakan bayaran ye. Satu kereta RM5 dan jika berumur 18 tahun ke atas, charge RM1. Sebab kan aku bawak adik kesayangan aku yang masih di bawah umur, jadinya bayar RM6 je la.

Macam biasa janji Melayu, kalau kata pukul 8 jumpa, pukul 9 pun tak tentu lagi..haha..tapi tak lama pun aku tunggu, akhirnya sampai la Pali and the team sebab dorang datang satu kereta je. Ada tambahan satu ahli lagi, Kak Amy. Jadi perjalanan diteruskan untuk hiking, trail nya bagi aku tak la mencabar sangat, tapi disebabkan aku ikut otai2, dorang jalan macam pelesit, semput mak. 




Dah hampir separuh jalan, kitorang sampai di Canopy walk. Aku tak tau niat asalnya nak naik canopy walk ni. Kak Amy beria pujuk abang yang jaga situ bagi kami masuk sebab kami tak beli tiket. Kaunter tiket dekat bawah sebelum start mendaki. Tapi disebabkan kami cun2 belaka, abg tu kasi kami bayar dekat dia je. Bayaran seorang untuk naik Canopy walk adalah sebanyak RM5 dan boleh start naik pukul 930 pagi.

 Dengan adik kesayangan

 Tunggu nak naik jambatan gantung



 Nampak je cool, tapi tengah gayat

Ketahuilah bahawa aku ada masalah gayat. Naik jambatan gantung ni memang la bukan favor aku. Tapi aku suka mencabar diri sendiri. So dalam kegayatan, aku berusaha jugak la. Sila la saksikan hasilnya dalam video ini...hahaha.




Tak jauh mana pun perjalanan nya, settle canopy walk, kami turun semula ke kereta, dan berakhir lah pengembaraan kali ini. Bagi yang berminat, boleh la mencuba. Bawa anak2 sebab track tak la susah malah aku rasa budak2 lagi fit dari kita yang tua ni. Enjoy semua.

No comments:

Post a Comment