My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Sunday 8 November 2015

Jamu Kencur



Sekarang ni, bukak je facebook, naik muak aku tengok iklan Jamu Kencur ni. Scroll 2 saat jumpa, scroll lagi jumpa. Ayat pun memang ajak bertumbuk. Sebab suka sangat cari pasal ngan aku, aku pun order la tiga kotak...hahahaha..(ok tak ayat polis ecosistem aku?).

Takdela, bila kita berTTC ni, macam2 usaha la kita buat kan. Dari perubatan moden sampai la ke traditional. Ni salah satu ikhtiar aku la. 

Cumanya, aku nk tanya pandangan TTCian yang lain terutama yang PCOSer. Elok ke jamu ni? Kang dari nak beranak, tak teberanak plak aku. Sebab ada kawan yang kata makan jamu ni ok. Ada yang kata tak elok untuk yang nak TTC. So aku tak tahu mana yang betul.

Ikut kata orang yang jual, mestila dia kata bagus. Nama pun meniaga, mesti dia nak barang dia laku.











Jadi, aku nak mencari testimoni dari TTCian/PCOSer sendiri. Kalau korang pernah makan Jamu Kencur ni, mohon share pengalaman di ruangan komen ye. Aku pun baru makan 3 hari ni. Kalau ada kesan, aku story mory later.

New Update :

12/11/2015 - hari ni hari ke6 aku makan jamu kencur. Ada tanda2 nak period sebab ada brown spoting. Hari ni baru cd15. Nak tengok progress seterusnya, adakah akan period. 

4 comments:

  1. Salam sis..sy pun ada pcos?..ok x makan jamu kencur ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam, buat masa ni tak ada apa2 perubahan. Ni dah cd33, tapi belum period lagi. Tapi ni baru makan 1 kotak. Ada 2 kotak lagi.

      Delete
  2. Salam sis sy pun pcos...Ari tu mkn 1kotak stop dulu skrg ni sb ari tu doc bg ubt perancang utk stabilkan semula period..sis mkn camne ok ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam. Saya dah tak makan dah jamu ni. Sebab tak ada perubahan. Saya teruskan bersenam dan jaga makan je. Lepas tu jumpa doktor. Sis boleh baca post2 terbaru saya untuk info.

      Delete