My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Sunday 22 November 2015

Farm In The City

Cadangan nak pergi Farm in The City (FITC) ni datangnya dari mak aku. Aku yang duduk dekat putrajaya ni pun tak tahu kewujudan tempat ni. Macam mana mak aku tahu ek? Rupanya penangan Majalah 3. Mula-mula tu aku takde la berminat sangat, tapi disebabkan mengikut kehendak mak aku, jadi aku google la pasal FITC ni. Kelihatannya sangat menarik sebab boleh berinteraksi dengan lebih dekat dengan haiwan2 ni.

FITC ni terletak di Seri Kembangan. Lokasinya di belakang Hypermarket Giant. Bagi memudahkan korang nak cari, hanya perlu waze saja. Memang akan terus ke situ.

Pada hari kejadian, kami sampai pada jam 10 pagi. Memang purposely datang awal sebab cuti sekolah. Takut lambat nanti, penuh dengan manusia. Sampai saja, terus beli tiket. Harga tiket untuk masuk agak mahal, terutama jika anak ramai. Harga tiket dewasa adalah RM32 dan kanak-kanak RM27. Tapi bila dah masuk memang sangat berbaloi.

Boleh aku rumuskan, FITC ni boleh dianggap macam mini zoo. Dan menariknya tentang tempat ni, kebanyakan haiwan boleh dipegang. Pekerja FITC juga ada berikan barang2 makan untuk kau bagi pada haiwan2 tu. Seharusnya la tempat2 macam ni menarik perhatian kanak2. Jangan kata kanak2, mak bapak kanak2 pun excited.

So, apa lagi, layan gambar saja la ye.






















No comments:

Post a Comment