My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Thursday 19 November 2015

Kenapa Kau Sebuk Aku Tak Mengandung Lagi?

Kalau post sebelum ni aku cerita sebab aku sedih, kali ni aku nak cerita pasal aku sakit hati.

Aku tak tahu la kawan2 korang jenis macam mana. Tapi aku ada kawan yang jenis sibuk hal hidup aku. Aku tahu la niat dia baik tapi perlu ke setiap kali jumpa aku tanya benda yang sama. Kau tak mengandung ke? Kenapa kau jalan macam tu? Kau mengandung ke? Bila kau nak mengandung? Eeeeeee...hendak saja aku kaki kan mulut kawan2 macam ni. Masalahnya kawan aku yang banyak bertanya ni, ada yang lelaki. Woiii...sibuk nye kau nak tahu aku mengandung ke tak.

Balik2 bila jumpa aku tanya soalan yang sama. Kau dah pahal. 

Paling aku menyampah, kalau aku aktif sikit bersenam, adalah mulut bising, kau ni tak nak mengandung ke? *&%#%^ punya soalan. Kalau aku kata aku diet sebab nak mengandung, suruh aku melantak pulak. Kata tak yah diet. Bila aku tak mengandung tanya pulak.

Susahkan nak puaskan hati orang. Sedangkan hati sendiri pun kita susah nak puaskan, apatah lagi hati orang lain.

Buat manusia2 yang bermulut cilakak ni, berhenti lah tanya soalan2 tak berfaedah tu. Tak memberi manfaat pun pada kau dan paling penting tak bermanfaat pun pada orang yang ditanya. Menambahkan stress aku ada lah.

Kalau aku mengandung nanti, satu dunia aku bagitau. Tapi jangan bila aku bagi tau, kau kata aku ni mengada2, overexcited dan macam2 lagi. Memang aku cabaikan mulut orang macam ni.

No comments:

Post a Comment