My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Sunday 6 December 2015

TTC Dengan LPPKN - Ambil Darah CD2

Kalau korang ada baca post sebelum ni, alaaa, masa aku period tapi appointment HSG penuh tu.

Sekarang ni aku menunggu period seterusnya muncul. Hingga ke tarikh hari ni (4/12/15)....nan hado...dah CD37 ni weh. Pregnant pun tak, period pun tak. Masa aku nak buat treatment ni la macam2 dugaan. Jadi, aku masih menunggu kemunculan period untuk bersiap sedia nak buat appointment dengan hospital tawakal. Akan ku sambut dirimu dengan paluan kompang bila kau muncul nanti.

6/12/15 - Akhirnya period yang ditunggu2 telah tiba. Period ni datang memang cantik dengan masanya. Hari Ahad first day period aku, so isnin aku terus ke LPPKN untuk ambil darah.
Pukul 830 pagi aku dah sampai dekat LPPKN. Kali ni aku parking dekat Medan MARA sebab parking lagi murah. Kalau parking dekat LPPKN mau jadi berbelas ringgit sebab parking dia tumpang dengan Quality Hotel.

Sampai saja di klinik, ambil no giliran dan tunggu nurse panggil. Dekat 1 jam jugak la aku tunggu. Memang nampak ada ramai patient. Selepas ambil darah, nurse terus bagi date untuk jumpa pada CD21. Tapi kebetulan CD21 aku jatuh hari sabtu. Jadi nurse tukar aku ambil darah pada CD23.

Selesai ambil darah, tunggu untuk bayaran pulak. Total bayaran adalah RM73.
Pukul 9, dah settle urusan aku di LPPKN, aku terus ke Medan MARA, cari breakfast. Sambil2 tu, aku terus call Hospital Tawakal untuk buat appointment HSG. Alhamdulillah, dapat tarikh 17 Disember (CD12). HSG perlu dibuat antara CD9 - CD14.

Ok, next entry aku update pasal HSG pulak. Sebelum tu, doakan aku selamat. Amin

No comments:

Post a Comment