My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Wednesday 27 August 2014

Aku dan Atkins - Aku dah kurus 15kg

Bulan Ogos ni dah masuk 4 bulan aku berDA. Alhamdulillah dah berjaya turun 15kg. Banyak sangat perubahan yang baik pada diri aku lepas berDA ni. Period semakin lancar, masalah jerawat dah kurang, rasa lebih aktif dan yang penting, baju lama-lama semua dah boleh pakai.

Hari ahad baru-baru ni, aku join larian Mizuno. Ini first time aku lari 10km seumur hidup aku. Memang cubaan separa mati la sebab last larian aku masa Milo Fun Run, itu pun 7km. Sepanjang bulan puasa memang bersenam pun aku puasa, bila raya, aku cuma bersenam yang ringan-ringan. So Mizuno run ni memang kerja gila aku la.

Tapi aku memang suka cabar diri sendiri. Don't say no when you are not even trying. So aku pergi jugak berlari sorang-sorang. Alhamdulillah aku berjaya tamatkan larian 10km aku dengan jayanya. Aku sangat bangga dengan diri aku sendiri. Sangat berbeza lari masa gemuk, dan lari masa kurus. Aku dah kurang mengah, kalau dulu aku akan lebih banyak berjalan dari berlari..kali ni, memang aku Zassss la...Next BSN Night Run..


No comments:

Post a Comment