My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Thursday 13 November 2014

Aku Yang Dulu Bukan Lah Yang Sekarang..Heiii












Aku yang dulu bukan la yang sekarang...heiii (sila bayangkan melodi lagu tegar tu)

Percaya tak korang, kalau nak kurus 70% adalah melalui kawalan pemakanan manakala 30% lagi dari senaman. Berdasarkan peratus tu, masihkah kau pelik kenapa kau tak kurus2 lagi selepas penat bersenam keluar peluh dan membantai roti canai dan teh tarik serta nasi lemak daun pisang 3 bungkus selepas itu dan akhirnya kau give up nak kurus.

Percayalah bahawa masa aku gemuk dulu (80-90kg) aku adalah orang yang aktif membuat aktiviti keluarkan peluh. Aku suka hiking, jogging, swimming, masuk marathon, explorace..malah aku lagi fit dari orang kurus yang lain. Tapi aku tak kurus-kurus sebab aku juga kuat melantak. Lagi2 bab dessert ni..pergh..hantu kot, coklat, aiskrim.

 
Ni gambar terkini aku. Aktiviti kecergasan masih diteruskan dan aku turut jaga makan aku. Aku mulakan dengan Atkins sebab itu diet paling berkesan nak turun dengan cepat. Bila aku dah dapat berat yang aku nak, aku amalkan pemakanan seimbang dan kurangkan nasi dan manisan dalam makanan dan minuman aku, tapi lebihkan manisan dalam senyuman aku.


No comments:

Post a Comment