My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Monday 17 November 2014

Aku dan Exercise - Aktiviti Hujung Minggu

Salam hujung minggu semua. Tengah buat apa tu? Qada' tido ke? Dah2, sila bangun, sila ingatkan lemak kat perut yang memboyot tu. Pergi mandi, tukar baju sukan, pergi jogging depan rumah, lepas tu sambung tido balik.

Memang susah weh nak bangun pagi hujung minggu, aku paham, dikala kedinginan subuh, memang syok la tido kan. Tapi, aku gigihkan jugak semangat. Nasib baik ada kawan-kawan yang baik sanggup dibuli oleh aku. Kali ni, pagi sabtu, aku culik anak pakcik Akram teman kan aku jogging. Lokasi kali ni aku mula dari empangan putrajaya depan PICC. Pukul 730 aku dah sampai weh. Sejuk2 ni memang syok lari, takde matahari lagi. Lari dari empangan sampai la ke Galeria. Pergi saja dalam 2km. Sampai depan Galeria, sebab takde orang kecuali pakcik2 mesin rumput, aku dan kawan aku melakukan aktiviti tidak senonoh iaitu terkinja2 melompat, baring, terlentang kasi keluar peluh. Kau jangan nak pikir lucah je, kitorang workout la ngek. Pasang je apps Sworkit Lite, then ikut la apa dia buat. 

Rasa dah puas hati, kitorang jalan balik semula ke empangan. Kali ni tak berlari dah, jalan sambil gosip...haha..total semua dalam 4.3km.









Lepas dah workout, bakar lemak semua, kena la reward ourselves plak kan. So lepas dah mandi wangi-wangi gitu, sambung exercise dekat Alamanda pulak. Aku window shopping je la, gaji tak masuk lagi. Si mek sengal tu yang shopping sakan. Mau habis 500 kot minah ni belanja. Tapi, jangan tak tahu, window shopping pun boleh bantu kau bakar kalori tau. Nak bukti?




Hamik kau, 16ribu langkah tu (lepas target langkah dalam sehari). Masa jogging tu dalam 4ribu langkah je, balance tu semua hasil dari shopping. So sekarang, jom kita shopping untuk bakar lemak dan duit. Yeyyyy...

No comments:

Post a Comment