My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Sunday 4 January 2015

Misi Tahun Baru 2015

Alhamdulillah kita dah melangkah ke tahun 2015. Sinonimnya, kalau dah tahun baru ni, mesti la azam baru kan? Jujurnya, aku tak pernah ada azam tahun baru pun, sebab at the end of the year, aku tak kan ingat pun apa azam aku masa awal2 tahun dulu.

Aku yakin kenapa susah sangat nak ingat, sebab azam tu xde target dan takde perancangan. Contoh, kau azam gila2 la nak kurus, tapi apa target kau? nak turun berapa banyak? Macam mana kau nak turun? berapa lama masa kau nak amik?

Sempena 2015 ni, untuk julung2 kalinya aku nak pasang azam. Azam aku sendiri aku bahagikan pada dua. 1) nak kecikkan lengan 2) nak baby (ni memang azam sepanjang zaman).

Kau nampak azam no. 1 aku tu? dah kenapa lengan je? sepanjang pemerhatian aku selama aku berdiet dah nak masuk setahun ni, bahagian yang paling tak susut adalah bahagian lengan aku. Jadi, semalam, sambil baring2 mengenang nasib, aku sempat youtube satu workout untuk bakar lemak kat area lengan tu. (How to lose arm fat). Kaedahnye mudah, hanya perlu ada 2 bijik dumbbell. berat lebih kurang 2kg each. Dumbbell aku beli kat fitness concept. Jadi, sebelum memulakan azam ni, kena ada gambar sebelum selepas la kan. Tapi sekarang ada gambar sebelum je la dulu. Gambar selepas, tunggu ada hasilnya nanti.

Pada 5 Januari 2015, ukur lilit lengan aku adalah 34cm.

Untuk mencapai target aku ni, aku akan buat workout ni tiap hari selama 2 minggu, dan kita cuba tengok hasilnya. Akan haku update kan nanti.

Ni antara workout yang aku buat




Sementara tu, untuk azam yang kedua, belum start lagi. Sebab ada beberapa perkara nak kena settle dan aku pun dah register beberapa larian. So kena fokus satu2 dulu.

Good luck kepada semua untuk azam tahun baru korang. Cuba capai azam yang kecil2 dulu..better la kan dari tak capai apa2 langsung. At the end of the year, tak la kau jadi loser..huhu

No comments:

Post a Comment