My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Monday 15 February 2016

Aku dan TTC - Appoinment Doktor LPPKN Part 1

Alhamdulillah, cik P yang ditunggu-tunggu telah muncul. Malangnya dia muncul hari sabtu, makanya aku dah rugi 2 hari untuk buat appoinment dengan LPPKN. Takpe la, isnin masih boleh call, sebab katanya klinik akan bagi date appoinment dari hari ke2 sampai hari ke5. Mungkin sempat lagi.

Pagi2 isnin, baru nak start kereta nak pergi kerja, aku bukak pintu belakang kereta. Tengok-tengok, filem Xray aku kebasahan sebab kena hujan. Sedihnye la sehingga menusuk kalbu. Nasib aku la kereta dah lama, tingkap pun dah bocor. Filem xray HSG ni aku memang aku letak dalam kereta sebab senang. Aku ni tak menentu tempat berada, kejap di KL kejap kat Putrajaya. So jalan selamat, letak je la xray tu dalam kereta. Habis melekat2 sampul xray tu pada filem, dan warna filem tu pun ada yang tertanggal.

 Hancus Xray aku

Tak pe lah, sedih lebih2 pun apa gunanya. Sampai je dekat ofis, aku terus call hospital tawakal, tempat aku buat HSG dulu. Tak susah pun, mintak saja salinan filem, dia akan buatkan. Cuma kena bayar RM20. Report doktor aku tak perlu dah sebab report masih berjaya diselamatkan. Ok, settle satu masalah.

Lepas call tawakal, aku call LPPKN pulak untuk appoinment dengan doktor. Dua kali telefon baru dapat. Bila dah dapat bercakap dengan nurse, dia semak IC, dan dengan kecewanya diberitahu, date untuk bulan februari dah penuh. Ya Allah, sedihnye la. Bulan 1 hari tu memang aku dah tak buat sebab tak period-period, bila dah period, date penuh pulak. Sadis sungguh hari isnin ku ini.

Tapi berita baiknya, aku dapat date 15 mac untuk appoinment dengan doktor. Ek, pelik pulak, kata nk kena buat appoinment masa CD2 ke CD5, ni main bantai je bagi date. Aku pun belum tentu period masa tu. Tapi kata nurse tu boleh pulak. Duh, sakit pulak hati aku. Kalau macam tu baik la aku call dari bulan satu masa period tak muncul2 tu. Tapi takpe la, ada hikmah je, janji aku dapat date dah cukup baik. So sekarang ni tunggu saja la date yang bakal menjelma. Dengan itu, daaa.

No comments:

Post a Comment