My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Wednesday 17 February 2016

Tesco Online

Kali ni nak sembang topik lain sikit. Topik shopping. Aku bab2 shopping ni memang suka, tambah2 lagi online shopping sebab tak payah pening2 kepala nak fikir. Malah online shopping bantu aku nak berjimat. Jimat macam mana?

Kalau korang tak pernah lagi cuba tesco online, aku cadangkan korang try la. Memang sangat memudahkan urusan malah boleh control nafsu shopping kau. Sebagai contoh la, kalau aku pergi supermarket, tangan ni rajin sangat nak gapai benda2 yang tak perlu. Bila time nak bayar, baru melopong sebab dah over budget. Tapi bila shopping dengan tesco online ni, aku boleh terus search barang yang aku nak beli dan control budget aku. Kalau rasa terlebih, aku buang je barang yang tak perlu.

Lagi2 pulak sekarang ni aku tengah berdiet, aku perlukan stok lemon, epal dan roti aku sepanjang masa. Dan benda tu pulak bukan boleh simpan lama2, kena beli every week. Kalau tidak setiap minggu la aku pergi supermarket, memang berlebih la belanja aku. Tu belum tambah aku menyinggah kat kedai2 lain lagi.

Yang bagusnya dengan tesco online, dia delivery barang ke rumah dalam time frame yang kau tahu. Jadi kau boleh tunggu saja barang2 yang kau nak sambil tengok tv di rumah. Bayaran pulak boleh dibuat dulu ketika beli, or bayar guna card masa barang sampai. Bayaran memang guna card ye, cash tak diterima. Tapi boleh guna debit or credit kan, so aku tak nampak masalah kat situ. Tapi aku cadangkan bayar saja ketika barang sampai sebab kalau barang2 kau tu tak menepati selera kau, kau boleh tolak dan tak perlu bayar barang tu. Kalau barang dah bayar, kau terpaksa tunggu tesco refund pada kau. Kan dah leceh.

Lagi satu, make sure kau check setiap barang yang order terutama expiry date. Kita bukan la bersangka buruk, tapi untuk langkah berjaga2. Ni resit tesco aku, tengok, ada barang yang tesco tak boleh hantar. Jadi dia akan deduct siap2 payment kau, dan kau bayar saja amount tu. Kalau kau dah bayar online siap2, kau kena tunggu tesco refund balik kat kau.

So akhir kata, selamat shopping.


http://eshop.tesco.com.my/en-GB

No comments:

Post a Comment