My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Monday 15 February 2016

Edisi Geli Geleman - Sapa tak lalu jangan baca!!

Post kali ni ada unsur geli geleman sikit. Kalau korang baru lepas makan better tangguh dulu baca post ni. Kasi hadam dlu makanan tu, baru baca. Sapa yang tengah diet, boleh la nak baca dlu..hahaha.

Ni nak cerita pasal period sebenarnya. Memang dah 3 4 bulan ni period aku mula buat hal balik. Dia datang ikut suka dia. Untuk period bulan ni, dia dah bagi hint seminggu awal, ada la spoting skit2. Yang aku pun musykil nak anggap period or darah Istihadhah (penyakit). Tapi nak selamat, aku akan mandi wajib juga dan bersolat. Sehingga la pada tarikh betul2 period (sebab tau period, darah dah berbentuk flow bukan spoting).

Biasalah kalau period, sakit2 bahagian perut dan pinggang. Tapi hari ketiga period, aku rasa extra sikit sakit. Tapi layan je la, boleh kehulur kehilir lagi berjalan buat kerja dalam kesakitan tu. Balik saja dari kerja, nak mandi, dah bile tengok pad, terkejut monyet mak. Ada seketul darah daging lemak tak tau la apa benda tu, keluar. Ni memang first time jadi macam ni. Patut la sakit semacam. Rupa ketulan tu macam ni


Ok, maap la pada sapa2 yang dah termuntah lepas tengok gambar ni...huhu.

Sambung cerita. Lepas ketulan ni keluar, aku agak risau la. Apa benda pulak ni. Nak kata mengandung aku dah check pregnancy test, memang negatif. So nak sedapkan hati, dan atas nasihat kawan2, aku decide nak jumpa doktor.

Bila jumpa doktor, aku terangkan la masalah aku. Doktor mintak buat pregnancy test lagi sekali walaupun aku cakap aku tak pregnant. Doktor nak eliminate kemungkinan yang aku gugur. Bila buat test, ternyata aku memang tak pregnant dan ketulan tu bukan janin.

Kalau dah bukan, apa pulak tu? Doktor kata tu darah period biasa. Aku rakyat marhaen kena terima la seadanya. Bagus jugak keluar ketulan ni. Kalau tak memang selamanya dia bersemadi dalam rahim aku.

Ada antara korang yang kena macam ni jugak? Share sikit.

No comments:

Post a Comment