My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Thursday 11 February 2016

Diet lagi. Lagi-lagi Diet

Aku dah kata, jaga makan, kalau gemuk nanti susah, tu la, degilll...ok, tu namanya aku membebel.

Sejak aku ada masalah sakit lutut dan kurangkan aktiviti bersenam, semangat diet aku pun ke lautan hindi....dushhh..tumbukan tepat di pipi.

Makanya bila dah gemuks, faham2 la, period jadi tak betul, sakit2 kaki, sakit2 badan, badan rasa lesu. Menyampahhhh

Makanya, terpaksa la mak memaksakan diri mak yang terpaksa ini untuk berdiet semula. Tapi kali ni, regime diet mak dah berubah. Kalau dulu mak buat atkins, kali ni mak buat low calories. Sekarang baru hari ketiga dan masih berjaya menduduki tangga pertama.

Apa menatang menu tiga hari ni?

Sarapan - 2 keping roti wholemeal, telur sejibik, salad dan tomato, dikepit bersama. Nak lagi sedap, roti tu aku bakar sikit atas pan.
Air detox - perahan 1/2 lemon, madu, cuka epal dan 1 inci halia diketuk.



Makan tengah hari - lauk pauk tanpa kuah dan sayur2an, kalau lapar, aku tambah nasi segenggam


Makan malam - roti sekeping, ayam rebus, salad, tomato dikepit bersama (sebelum pukul 8)

Snek - epal hijau

Diet kali ni memang berbeza dengan atkins dulu. Aku nk cuba masukkan carb dalam menu aku sebab untuk jangka masa panjang memang aku tak boleh survey tanpa carbs.

Bab air memang aku tak minum air manis. Air manis aku air detox tu je la yang ditambah madu.

Bab bersenam aku masih amalkan. Sekurang2nya aku akan jogging 2 kali seminggu dan swimming sekali seminggu. Tapi bila jogging aku dah tak banyak lari sebab lutut aku memang dah tak boleh terima tekanan. Maka redha je la.

Jadi mari kita tunggu hasilnya dalam 2 minggu ni. Turun sekilo dua pun ok la. Good luck kepada aku.

*update hari ke4 diet - telah berjaya turun 2kg..yeayy

No comments:

Post a Comment