My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Tuesday 2 February 2016

Warrior Trail Semenyih 2016

Akhirnya aku dah rasmikan aktiviti kecergasan rasmi pertama aku untuk tahun 2016. Wah wah wah..dah habis januari baru nak start ye.

Aku memang dah lama teringin nak join benda2 ala ninja warrior bagai ni. Tapi selalu terbantut sebab yuran dia yang agak mahal. Memang cecah RM100 ke atas. Tapi kali ni aku kena join jugak sebab aktiviti kecergasan aku akan stop bulan tiga ni untuk aku fokus TTC pulak.

Seminggu sebelum hari kejadian, aku memang dah rasa seram sejuk dah. Boleh ke aku nak buat sebab cabaran kali ni bukan setakat lari je, tapi ada halangan2 yang aku kena buat. Tapi selagi tak buat kita pun tak tahu kemampuan kita kan, so aku kena cabar diri.

Pada hari kejadian, pagi2 lagi aku dah bersiap bergerak ke Semenyih. Race akan start pukul 9 pagi. Masa register memang dah dibahagikan mengikut kumpulan dan kumpulan ni pulak akan bermula ikut waktu yang ditetapkan. Tapi malangnya, pada hari kejadian, semuanya lintang pukang. Sukati korang la nak start pukul berapa. Tapi aku tak kesah mana sebab aku bukan nak race pun, aku cuma nak suka2 try cabaran2 dia.

Bagi korang yang teringin nak main lumpur, games macam ni la korang patut cuba. Total challenge ni adalah 10km run dengan 25 obstacles. Ada combination human made obstacles dan natural obstacles. Yang natural ni memang best la, pi redah sungai, panjat bukit yang mak bapak licin, berlari dalam kebun getah, mengelak taik lembu. Memang rare la pengalaman ni. Bab human made obstacle tu banyak yang aku tak buat sebabnya aku tak mampu, contoh bergayung dekat tali, melompat antara palang. Lagi pulak dari segi safety aku tengok urusetia tak jaga sangat, kang patah kaki tangan, sapa nak tanggung.

Tapi overall games memang sangat mencabar dan menguja hati aku. Insyallah ada rezeki aku nak join lagi aktiviti2 macam ni. Jom layanz gambar-gambar.















No comments:

Post a Comment