My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Thursday 5 May 2016

My First IUI - Ambil Ubat

Dah lama rasanya tak update blog. Bajet busy la memanjang. Tapi sebenarnya ada banyak sangat benda masih dalam perancangan aku. So belum boleh nak cerita lagi.

Tapi untuk tempoh terdekat ni aku masih fokus pada perancangan TTC aku. Sejak kena postpone IUI hari tu, tak banyak yang aku boleh buat selain terus menunggu. Sambil tu berdoa semoga next period aku datang pada waktu yang terbaik. Aku memang sangat2 perlukan tarikh period yang sesuai untuk next appoinment. Disebabkan bulan Mei ni aku ada komitmen kerja yang aku kena outstation ke Sarawak. Kalau date tak kena, aku akan melepas nk buat IUI untuk cycle ni, dan terpaksa tunggu after raya, which is bulan lapan nanti. Tapi dalam runsing, bila nak datang period ni, aku hanya mampu berdoa, sebab apa yang aku rasa terbaik mungkin bukan yang terbaik bagi aku. Maka aku serahkan bulat2 pada Allah. Alhamdulillah, period datang pada waktu yang sangat2 tepat. 2 hari sebelum aku kena pergi Sarawak. Sesungguhnya Allah sebaik2 perancang.

Pada hari berjumpa doktor, jumpa sekejap je, doktor explain tentang ubat yang kena makan dan disuntik. Penerangan yang lebih jelas akan diberikan oleh nurse. Ok, masa ni, dah pening balik. Macam mana pulak aku nak suntik ni, sebab aku kena pergi Sarawak. Confirm jadual kerja aku padat dan tak sempat nak menyuntik bagai. Pening punya pening, aku terus call ofis dan maklumkan yang aku tak boleh pergi Sarawak. Nasib baik la bos2 semua memahami. Maka dapat la aku fokus pada IUI aku ni.

Masa nurse bagi penerangan tentang cara cucuk ubat, aku dah rasa pening2 lalat dah. Tengok jarum tu pun aku dah seriau. Dalam kepala berpikir je, macam mana la aku nak cucuk benda alah ni. Memang encik laki kena jadi mangsa la nampaknya...huhu..dan untuk fisrt trial, en suami berjaya menjadi nurse separa tak terlatih. Syabas mera hubby.

Clomid
Bahan Cucuk Mencucuk

Kos Ubat
Kekdahnya nak makan ubat

Untuk next appoinment, aku kena datang semula ke LPPKN pada CD10 untuk buat ultrasound. Doktor nak check, telur aku membiak dengan jayanya ke tak..huhu.

No comments:

Post a Comment