My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Sunday 14 August 2016

Core2Befit2.0 - Week 2

Dah masuk minggu kedua program ni. Buat masa ni badan aku masih menyesuaikan diri dengan rutin2 yang diberi. Masih rasa sengal-sengal badan setiap kali rutin. Itu memang kebiasaan la sebab badan kita tak pernah workout seteruk tu. Tapi yang pasti, badan jadi lebih ringan dan peluh keluar mencurah2. Walaupun dah selesai workout, dah siap mandi, badan still berpeluh.

Baru lepas buat Morpheus

Baru lepas buat Metis - Berpeluh-peluh

Yang ni paling seksa, Prometheus
Nak tau apa tu Morpheus, Metis dan Prometheus, aku cadangkan korang install apps freelatics.
Disebabkan setiap minggu peserta kena timbang dan kena ambil gambar untuk tengok perubahan, meh aku share perubahan aku untuk 2 minggu ni.


Ada perubahan yang baik dari segi berat, ukuran pinggan dan pinggul. Tapi tak baik dari segi body fat dan muscle. Fat aku bertambah 0.2 dan muscle turun 0.1. Tapi based on nasihat coach, benda ni perkara biasa untuk 2 minggu punya progress. Yang penting aku kena jaga pemakanan. Make sure cukup pengambilan carbs untuk bakar lemak aku.

Itu dari segi nombor, sekarang aku nak share dari segi gambar pulak.



Perubahan tak la ketara sangat. Tapi aku dapat rasa seluar dan kain baju kurung aku dah longgar. 

Rutin untuk minggu kedua ni seperti berikut:

Day 1
Metis Endurance

Day 2
1km free run

Day 3
Athena Endurance

Day 4
50 hh squat
50 knee push up

Day 5
Metis Endurance

Selagi tak dapat perubahan yang betul2 memuaskan hati aku, aku tak kan stop. Tunggu update aku diminggu aku yang akan datang ok. Daaa.

No comments:

Post a Comment