My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Sunday 7 August 2016

Slow Juicer

Alhamdulillah, sekarang aku dah boleh tick salah satu wishlist aku. Dah lama sebenarnya aku teringin nak beli slow juicer ni. Mula2 nya tengok dekat go shop la, jenama Hurom. Tapi harga dia, mak aih, 2k kot. Jadi niat tu ditangguhkan dulu.

Lepas tu aku godek2 la Lazada. Rupanya banyak je Slow juicer yang mampu milik. Survey punya survey dan baca review orang yang dah pernah beli, aku pilih untuk beli slow juicer jenama bayers. Harga pulak RM200, memang berbaloi la.

Nak dijadikan cerita, mula2 aku beli, tunggu punya tunggu, lazada silap bagi barang daaa..dari slow juicer jadi oven. Sakit pulak hati aku yang dah teruja ni. Cut story short, lepas dah return oven tu dapat la aku barang yang sebenar.

Ni la slow juicer yang comel
Dapat2 je memang aku terus mengetest la. Cuba buat dengan epal hijau. Cara nak kendalikan alat ni memang mudah. Nak bersihkan pun senang. Cuma kena rajin la. 

Apa kebaikan dan bezanya slow juicer ni dengan juice maker yang lain? Slow juicer ni boleh hasilkan jus yang betul2 pure tanpa gunakan air dan gula. Itu la kebaikannya. Sapa yang tengah berdiet, memang ni option yang terbaik. Kalau nak minum jus, jangan beli di kedai or minum yang dalam kotak tu. Semua ada gula. Yang buat sendiri ni confirm manis buah. Jom tengak cara pemprosesan nye..hihi..dah macam pengusaha kilang plak.



Hasilnya. Pure Juice.

No comments:

Post a Comment