My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Tuesday 8 July 2014

Aku dan Atkins - Clenx Tea Untuk Sembelit

Sepanjang hidup aku, boleh dikira dengan jari berapa kali aku sembelit. Mungkin 2 kali kot. Jadi, sejarah hidup aku memang tak banyak cerita sembelit (apa cerita sembelit-sembelit ni?).

Nak dijadikan cerita, kira first time aku berDA ketika berpuasa. Bila berpuasa ni, dah sedia maklum, jumlah air yg aku amik memang sikit, kurang dari 3 liter. Dah tu pulak, aku jarang makan sayur masa bulan puasa. Bukan apa, aku malas nak masak lauk banyak-banyak. Dah la tak makan sayur, air kurang, buah pun tak makan, tak semena-mena sembelit pun datang menjengah. Dah masuk 3 hari perut aku rasa tak sedap je. Nak membuang tak boleh, nak kentut tak boleh. Perut rasa kembung je. Makan pil chi ki teon (betul ke eja ni) pun tak jalan. Masuk hari ketiga aku tak leh tahan dah. Tiba-tiba teringat Clenx Tea dalam simpanan. Sebelum puasa memang aku ada minum, tapi aku tak kerap minum sebab kalau minum confirm perut akan memulas gila mintak ditandaskan. So, rasanya sesuai sangat la aku minum dalam keadaan sembelit ni kan.

So lepas je berbuka, aku terus bancuh segelas Clenx Tea ni dan minum. Biasanya kesan dia aku akan rasa dalam 5 jam. Memang cantik la. Elok je bangun sahur, perut dah menari-nari. Memang rasa tak menyempat je nak ke toilet. End of the story, berjaya la aku keluarkan sisa-sisa kehidupan dalam perut aku (sila jangan bayangkan).

Kesimpulannya, Clenx Tea membantu mengatasi sembelit.

Sekian, cerita hari ini.

Sama nak beli boleh cari di farmasi-farmasi. Harga bawah RM50 sekotak, ada dalam 40 peket.


No comments:

Post a Comment