My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Wednesday 23 July 2014

Aku dan Atkins - Aktiviti Kecergasan

Pejam celik dan hampir sebulan kita berpuasa. Minggu depan dah raya. Dikesempatan ini aku nak ucapkan Selamat Hari Raya kepada semua yang mengenaliku. Kalau ada tersilap kata, terguris hati, ampun dan maaf diminta ye. Macam kata astro, Kosong-kosong.

Sepanjang sebulan berpuasa, aku memang berhenti aktiviti bersukan. Aktiviti sukan aku gantikan dengan aktiviti memasak dan membersih rumah. Kira ok la, keluar peluh jugak.

Memandangkan Ramadhan akan berakhir, aku dah mula survey aktiviti-aktiviti kecergasan yang boleh aku buat selepas raya ni. Biasanya aku akan search dekat website Myraceonline atau sport.my Dua website ni ala-ala zalora or poplook la, instead kau shopping baju, tapi ni kau shopping marathon. 


Survey punya survey, akhirnya aku decide nak join Mizuno Wave Run. Ini kiranya first time larian aku untuk 10km. Sebelum ni larian paling jauh aku 7km. Insyallah aku akan habiskan larian, nak medal punya pasal. Bayaran sebanyak RM55, dapat baju, sijil dan medal. Aku tak kesah nak bayar-bayar ni sebab aku tahu kalau nak suruh buat sendiri, lari 10km memang sampai bila-bila la tak berlari aku.


Next event pulak pada bulan Oktober nanti. BSN night run. Yang ni pun aku amik yang 10km. Kalau nak register sekarang memang tak dapat la sebab dah closed.


Lepas BSN ni pulak aku dah register ScoreFit Zumba. Sebelum ni aku dah join ScoreFit Bodycombat. Aku rasa berbaloi dengan aku bayar sebab terasa lemak-lemak badan aku terbakar. Kali ni kita menari-nari pulak. ScoreFit memang nak pecah rekod Malaysia untuk Zumba beramai-ramai, jadi adik kakak, jom la register. Event akan dibuat di Dataran Merdeka, 2 November nanti.


No comments:

Post a Comment