My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Sunday 8 February 2015

Aku dan Exercise - KL City Day Run

Ini event kedua aku untuk tahun 2015. Kali ni aku amik 10km dan ditemani oleh kawan yang mula2 memperkenalkan aku pada dunia larian, yani. Kiranya kali ni adalah event yang first aku lari dekat KL. Walaupun aku ni orang KL, tapi aku byk join event yang dekat Putrajaya. Jadi, aku tak berapa familiar dengan route yang KL ni.

Lokasi mula larian adalah dekat Padang Merbok. Larian start pukul 730. Mentang2 la rumah aku sekangkang kera je, aku gerak la dari rumah pukul 7. Hamik kau, takde tempat nak parking. Terpaksa la aku menapak dari Tasik Perdana tu. Lesson learn. Lain kali datang awal.

Start lari je, dah penuh dengan manusia. Antara keburukan lari dekat situ, jalan dia sempit. So jalan jadi sangat crowded. Lagi pulak mula2 tu, memang kena serbu la kan. Mula2 lari lagi, dah start daki bukit, ok, fail betul la bab2 naik bukit ni, aku semput. Tu baru permulaan ok. Rupanya2 sepanjang route tu, berlambak bukit. Memang lepas ni aku tak mau join la larian dekat Padang Merbok. Hazab. Laluan untuk larian ni pulak lalu kawasan rumah orang2 kaya. Jadi dorang ni buat kepala la, bawak kereta laju2. Langgar anak orang, tak terbayar woi dengan duit kau.

 Bukit

 Bukit Lagi

Arghhh...berapa banyak bukit daaa

Disebabkan terlalu banyak bukit, bila sampai kat bukit, aku banyak berjalan je la. Tengok yang lain2 tu, semua pun pakat jalan je. Nak lari semput, tapi bila turun bukit, aku pulun lari, cover balik jalan lenggang kangkong tadi. Masa ni la asik kira kilometer je..haha

Ni pun naik bukit ni..gila banyak bukit

Tapi alhamdulillah, aku berjaya menghabiskan larian dengan jayanya. Ada improvement dari larian yang lepas. Next event, Bukit Jalil Marathon, my first ever 21km run. Harap2 nya berjaya la. Chaiyok zira.





 Semua finisher dapat medal

 Yani baru sampai




Jom collect gambar kita berlari2 anak

No comments:

Post a Comment