My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Tuesday 17 June 2014

Aku dan Atkins - Jajan

Dulu-dulu ketika zaman kegelapan dan kegemukan, kalau kat office macam-macam jajan ada, paling aku suka chokachoki..ala coklat batang tu..kalau tak pun roti ke, minum milo ke, makan sikit-sikit, tak terasa kenyang sangat, dalam kepala fikir, aku makan sikit je, tapi kenapa gemuk. Sebenarnya, jajan-jajan ni yang menyumbang kepada kegemukan.

Sekarang bila dah berDA, dah lama takde kudap-kudap sebab aku nak control makan. Paling-paling pun aku beli timun jepun, potong nipis-nipis dan jadikan jajan. Sedap dan berkhasiat. Jumlah carb untuk 100g adalah 2.1g.

Lagi satu seaweed antara makanan yang boleh dijadikan jajan. Hanya 1g carb sepeket. Pandai-pandai la budget ye.

Apa lagi, cepat buang jajan korang tu, ganti dengan benda yang lebih berkhasiat. Selamat berkerja semua!!!

No comments:

Post a Comment