My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Sunday 8 June 2014

Aku dan Atkins - Mineral Water


Air mineral dan aku memang tak dapat dipisahkan. Sebelum berDA pun aku memang suka sangat minum air mineral. Setiap minggu berkotak-kotak aku beli buat stok. Ramai cakap dengan aku air mineral ni tak bagus untuk buah pinggang, so aku consult dengan doktor, doktor cakap tu semua mitos je..haha..takde masalah pun kalau aku nak minum air mineral ni bergelen-gelen pun. Tapi sebenarnya, dalam berdiet tak kesah la DA atau diet-diet lain, air yang secukupnya sangat penting. Ikut kan perkiraan dalam DA, 25kg berat badan bersamaan 1 liter air. Minimumnya 3 liter air dan max 5 liter (mengikut keperluan air diri seseorang). Banyak sangat pun tak boleh sebab takut buah pinggang susah nak proses air yang bertimbun dalam badan kita ni.

 Ini antara perbincangan berkaitan jumlah air yang boleh diambil seharian dalam group KDA. Bahaya jugak ye kalau amik air terlebih. Gerun dengar.

Sebagai dasar penjimatan, aku galakkan korang beli je la air mineral ni borong, beli dekat giant ke, tesco ke. Boleh dapat dalam RM10-RM12 untuk satu kotak (12 botol). Kalau aku tak de masa biasa aku beli dekat shell je tapi mahal sikit la dalam RM15.50. Mahal ke murah rasa sama je. Selamat minum air mineral bergelen-gelen ye korang.


No comments:

Post a Comment