My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Monday 30 June 2014

Aku dan Atkins - Resepi Pizza

Pizza adalah salah satu makanan kegemaran aku. Paling aku suka Hawaiian Chicken, Pizza Hut. Perghh...memang sedap. Tapi sejak dah berDA ni, memang harapan la kan nak makan pizza bagai. Tapi satu hari tu, ada pulak kakak manis baik hati, share resepi buat pizza yang lulus atkins. So aku cuba la, walaupun tak sesedap Pizza Hut, dapat la melepaskan kerinduan aku. Jom sama-sama try resepi ni.


Yang ni pulak hasil yang aku buat.

Kobis bunga selepas diblend. Kena tapis sampai kering airnya.

 Buat lapisan nipis dan bakar dalam oven. Suhu dalam 180 ke 200 untuk 20min.
 Bile dah masak basednye, letakkan topping. Macam aku letak cili blend, ayam, capsicum dan keju mozarella. Bakar lagi dalam 10 min. Guna api bahagian atas.



Hasilnya. Wallllllllahhhhhh....

No comments:

Post a Comment