My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Sunday 4 May 2014

Aku dan Exercise

Dalam usaha nak menguruskan badan ni, kita bukan saja kena menjaga pemakanan, malah kita kena juga bersenam untuk lebih sihat. Aku memang suka bersenam, jogging, swimming, paling aku suka ialah hiking. Pada yang tak biasa bersenam, mula-mula mesti akan rasa malas dan penat, tapi cubalah dulu. Hasilnya, lepas habis bersenam, badan mesti rasa ringan dan rasa lebih sihat. Nak sihat memang kena usaha lebih sikit ye. Jangan malas-malas tau. Ni aku cerita sikit aktiviti-aktiviti kecergasan sepanjang tahun ni sampai ke bulan April. Insyallah lepas ni ada lagi.


Yang ni masa naik Gunung Nuang, dah lama tak hiking masa ni, semput ..hehe

 
Yang ni aktiviti wajib setiap bulan..naik Broga dengan teman setiap cik (bakal puan) yuyu




Aktiviti marathon hanya beberapa tahun sekali..peneman setia ialah cik Yani yang hujung kanan tu

Paintball ni sekali sekala bergantung kepada baki gaji..hehe
Aktiviti baru ialah ke gym untuk join kelas-kelas yang menarik, atas ni jadual nya, baru nak start 6 Mei ni dekat Bangi Fitness


Salah satu aktiviti wajib tahunan, KL Heritage Explorace, dah dua tahun aku join, tak pernah menang dan mungkin tak kan menang..hahaha

Jadi jom la kita bersenam untuk terus sihat. Mula-mula kita akan rasa sangat malas dan penat, tapi hasilnya sangat memuaskan.

No comments:

Post a Comment