My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Sunday 4 May 2014

Ayat-ayat Amalan

Siapalah kita untuk menidakkan ketentuan Allah. Kita merancang, Allah juga merancang, tetapi perancangan Allah adalah yang sebaik-baiknya. Namun kita sebagai hambanya harus berusaha. Dalam usaha aku untuk berTTC, ada beberapa ayat yang aku amalkan. Setiap hari aku akan baca Al-Fatihah, ayat-ayat ini dan makan sebiji kurma. Disebabkan aku tengah dalam DA, tak boleh sebenarnya makan kurma sebab karbohidrat dalam kurma agak tinggi iaitu 5g sebiji. Tapi, aku bukan nak berDA saja, aku nak berTTC juga, so aku modify sikit diet aku. 

Ini antara ayat-ayat yang aku amalkan :




Surah Al Imran Ayat 38






Surah Maryam Ayat 4-6








Marilah kita sama-sama berusaha, dengan siapa lagi hendak kita meminta jika bukan dari Yang Maha Pencipta.

No comments:

Post a Comment