My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Thursday 15 May 2014

Bulan Kedua Beratkins

Assalamualaikum,

Masuk hari ni dah sebulan lebih aku berDA. Badan pun dah membiasakan diri dan aku makin rajin untuk bersenam. Sekarang dah tak ada selera nak makan nasi atau roti bagai, makan pun tak berapa banyak sebab cepat kenyang. Mungkin sebab banyak minum air kot. Buat masa ni jumlah penurunan berat masih tak tahu sebab aku tak menimbang. Masih berkira-kira nak beli penimbang dan tak jumpa penimbang yang bagus dengan harga yang berpatutan. Orang kata penimbang Cosway bagus, tapi kena ada no ahli la nak dapat harga murah, kalau tak beratus jugak. Amway punya pun bagus, tapi harga dia mak ai..so, masih survey penimbang yang berbaloi untuk dibeli. 

Tapi sebenarnya lebih nak cerita pasal keadaan kesihatan aku selepas sebulan berDA. Macam yang aku pernah cerita dulu, selepas dua minggu aku berDA, Alhamdulillah, period yang dah hampir dua bulan tak datang, tiba-tiba menjenguk..syukur sangat-sangat. Terkini, untuk cycle seterusnya, period pun menjengah balik, awal 5 hari pulak, Alhamdulillah, happy sangat2 sebab kebetulan aku akan mengerjakan umrah hujung bulan ni, ikut perkiraan asal, period aku akan betul-betul habis sehari sebelum pergi umrah, tapi Alhamdulillah berkat nak pergi umrah kot, period aku datang lebih awal, harapnya lepas tujuh hari ni terus kering dan bolehlah aku melaksanakan ibadah umrah nanti.

Sesungguhnya Allah perancang yang sempurna. Tapi kita sebagai hambanya kena la juga berusaha. Aku rasa kalau aku tak berusaha nak kuruskan badan ni, entah macam mana la period aku. Sambil-sambil tu aku turut amalkan makan suppliment Shatavari. Alhamdulillah dibukakan hati aku untuk kuruskan badan. Semoga pemergian aku ke Tanah Suci nanti membuka segala pintu rezeki, yang utama nya untuk dapatkan baby. Mak mertua pun dah pesan, doa-doa la untuk dapat baby, Insyallah, ada rezeki aku dan suami adalah nanti.

Doakan segalanya selamat...Aminnnn

No comments:

Post a Comment