My Atkins and TTC Journey

My Atkins and TTC Journey

Friday 23 May 2014

Resepi Atkins - Oopsie Bread

Hujung minggu adalah hari yang paling seronok sebab aku boleh masak. Yeay..lagi-lagi pulak lepas berDA, banyak resepi baru yang aku belajar, salah satunye ialah Oopsie Bread. Sebagai peminat roti yang tegar, harusla aku mencuba kan, sepanjang berDA dah tiga kali aku buat Oopsie Bread ni, first time buat termasin, second and third time dah sedap dah. Asas roti ni cuma cheese dan telur. Bagi sesiapa nak try buat roti ni, resepi seperti berikut ye:

Bahan-bahan
3 biji telur (asingkan putih dan kuning)
100gm cream cheese
1 sudu teh essense vanila
1 sudu teh baking powder

Caranya
Pukulkan putih telur (sampai bila terbalikkan tak jatuh) - asingkan
Pukul pula kuning telur, cream cheese, essense vanila dan baking powder
Agak-agak dah sebati boleh campurkan putih telur
Masukkan dalam bekas dan bakar dalam oven dgn suhu 150c selama 25 min atau sampai masak

Siap!!!..boleh dimakan bersama daging burger..sedapnye. Total carbohydrate dalam 0.3g. Aku juga suka makan oopsie bread ni dengan kari.

(gambar : ehsan google, tiap kali masak tak sempat tangkap gambar dah habis)

Akhirnya, oopsie bread yang aku buat hujung minggu untuk bekalan dekat office

Resepi seterusnya ialah flaxseed bread, apa-apa pun nak cari flaxseed dulu. Gi shopping sat ye.


No comments:

Post a Comment